Lightroom låser sig efter start! Vad Göra?


när jag startar lightroom går allt som vanligt, tids och funktionsmässigt.

men gör jag något, klick eller dyligt de första 3-5 min så låser sig lr

väntar jag 5 min efter start så fungerar allt men jag upplever att mitt lr är segt tar lång tid för effekt av kommandon/åtgärder

 

vad skall jag göra, har tom installerat om lr via adobe men problemet kvarstår

 

har ca 15.000 bilder, ny ssd hårddisk på 500 gb primärminne på 10 gb och har höjt allokeringen till 30gb lr

 

per ingemarson

 

permota@msn.com

what version of lightroom using? if using lightroom 6 or lightroom cc 2015, have tried disabling graphics processor unit in lightroom preferences?



More discussions in Lightroom Classic CC


adobe

Comments

Popular posts from this blog

Illustrator CS6 Ocurrío un error E/S en el archivo.

Why is os_ViewContainer running?

Animate - problem with duplicating scripts after loop